۲۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۲۸

اخبار کوتاه نمایشگاه 26/

برپایی بیش از 130 نشست در سراهای بیست و ششمین نمایشگاه كتاب

برپایی بیش از 130 نشست در سراهای بیست و ششمین نمایشگاه كتاب

سرای اصلی اهل قلم، كودك و نوجوان و سرای نشر در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران، میزبان بیش از 130 نشست خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرای اصلی اهل قلم در هر دوره از این نمایشگاه، پذیرای نشست‌های مختلف با محوریت رونمایی و نقد كتاب، بررسی وضعیت نشر در حوزه‌هایی چون دفاع مقدس، ادبیات داستانی و آثار مذهبی و سیاسی بوده و این روند، امسال نیز ادامه خواهد داشت.

تاكنون، حدود 55 نشست برای سرای اصلی در نظر گرفته شده و احتمال افزایش تعداد آن وجود دارد. سرای كودك و نوجوان بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران نیز با 30 نشست ادبی و با حضور جمعی از دانش‌آموزان مدارس مختلف برپا خواهد شد و حدود 45 نشست تخصصی در سرای نشر با محوریت صنعت چاپ برگزار می‌شود.

دست اندركاران سراهای اهل قلم بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران، به زودی برنامه‌های سرای «دیدار» را اعلام خواهند كرد. علاوه بر این، برگزیدگان جوایز ادبی در سال گذشته، میهمان این سرا خواهند بود.

پخش میزگردهای مجمع ناشران انقلاب اسلامی از رسانه ملی

مدیر اجرایی مجمع ناشران انقلاب اسلامی از توافق این مجمع با صدا و سیما برای پوشش میزگردهای تخصصی این مجمع در طول برگزاری نمایشگاه كتاب تهران خبر داد.

یاسر احمدوند، با اشاره به عضویت 160 ناشر و نویسنده در مجمع ناشران انقلاب اسلامی اظهار كرد: مجمع ناشران انقلاب اسلامی در نمایشگاه كتاب امسال، بر اساس تعامل با نویسندگان و ناشران، امكان عضویت آنها را در مجمع فراهم خواهد كرد.

وی از هماهنگی با صدا و سیما برای پوشش نشست‌های تخصصی غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: رادیو كتاب و شبكه یك سیما نیز نشست‌های این مجمع را به صورت زنده یا تولیدی پخش خواهند كرد.

احمدوند به توافق مجمع ناشران انقلاب اسلامی و سازمان فرهنگی ـ هنری و متروی تهران اشاره و تصریح كرد: مجمع ناشران در طول برگزاری نمایشگاه كتاب و در ایستگاه‌های مترو، به معرفی كتاب، مشاوره و ارایه خدمات فرهنگی به علاقه‌مندان خواهد پرداخت.

وی خاطرنشان كرد: مجمع ناشران انقلاب اسلامی در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران، كارنامه عملكرد مجمع را در سال 91 منتشر خواهد كرد.

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 11 تا 21 اردیبهشت 92 در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

کد خبر 2035161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha